Δημιουργικότητα και ισορροπία, αστείρευτο ταλέντο και μία ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης αποτελούν μερικά από τα χαρακτηριστικά της Ελληνίδας σχεδιάστριας κοσμημάτων Έλενας Βότση! Γνωρίζοντας την μέσα από τις συλλογές της δεν κατέκτησε μόνο τη δική μου τη καρδιά αλλά πρόσφατα και μία θέση στις βιτρίνες κολοσσιαίων αγορών του εξωτερικού όπως Net-A-Porter και Le Bon Marche. Η ίδια σε μία αποκλειστική συνέντευξη με την Athens Voice μας ξεναγεί στον υπέροχο πολύτιμο και πολύχρωμο κόσμο της..!


Σημείο αναφοράς της δημιουργίας και της έμπνευσης σας αποτελεί το νησί της Ύδρας
Η Ύδρα είναι ο τόπος καταγωγής μου. Εκεί έχω περάσει τα πιο όμορφα καλοκαίρια της ζωής μου ως παιδί, ως έφηβη, ως ενήλικας…

Εκεί αγάπησα και τα κοσμήματα καθώς έβλεπα την μητέρα μου, τις φίλες της και της υπόλοιπες κυρίες, να κατεβαίνουν στολισμένες τα βράδια του Σαββάτου στο λιμάνι, κάνοντας το να μοιάζει σαν ένα υπέροχο σκηνικό θεάτρου.
Εκεί άνοιξα και το πρώτο μου κατάστημα αμέσως μετά το μεταπτυχιακό μου στο κόσμημα από το Royal College of Art του Λονδίνου.
Στο παρόν, είναι η σειρά του γιού μου Νικόλα να περνάει τα καλοκαίρια με τους φίλους του στο νησί και αυτή είναι μία όμορφη ευκαιρία να βρίσκομαι και εγώ στο εκεί κατάστημα μας, να συναντώ αγαπημένους φίλους και πιστούς μας επισκέπτες μας.
Tα σφαιρικά, γεωμετρικά σχέδια είναι κατά κύριο λόγο σχέδια που δημιουργούν τις συλλογές σας…


Μου άρεσε πάντα η απλότητα και ο μινιμαλισμός στο σχέδιο. Ήδη από τα πρώτα μου ζωγραφικά έργα στην Σχολή Καλών Τεχνών, δίπλα στον Μυταρά, η αδυναμία μου αυτή ήταν έντονα εμφανής. Δύο από τις κύριες συλλογές μας, η «Γραμμή» και ο «Κύκλος» είναι εμπνευσμένα η πρώτη από τις μορφές των κορυφογραμμών, των κυμάτων και των αχτίνων του ήλιου, η δεύτερη από τον ίδιο τον ήλιο, την τελειότητα του κύκλου και την αίσθηση  «συνέχειας» που αποπνέουν. Μπορεί να με εμπνεύσει οτιδήποτε. Από ένα καθημερινό συναίσθημα μέχρι μια σκιά πάνω στον λευκό ασβέστη ενός Υδραίικου σπιτιού…
Τα βέλη και οι καρδιές είναι από τα τελευταία σας δημιουργήματα…
Η συλλογή Eros, είναι εμπνευσμένη από τον Έλληνα Θεό του Έρωτα. Η «καρδιά» είναι ένα θέμα που αγαπώ και δουλεύω σχεδόν από φοιτήτρια ενώ τα «βέλη» ήρθαν να συμπληρώσουν αυτήν τη συλλογή που στόχο έχει να «επικοινωνήσει» την αγάπη για οτιδήποτε μας εμπνέει και μας κάνει να χαμογελάμε. Οι καρδιές της συλλογής έχουν μια «κλήση» προς τα μέσα με στόχο να κρατήσουν τα ερωτικά «μυστικά», το «μυστήριο» της κάθε γυναίκας, ενώ τα βέλη δείχνουν τη «δυναμική» και την πιθανή κατεύθυνση που ο έρωτας μπορεί να μας οδηγήσει…

Αγαπημένο μέταλλο ή πέτρα…
Κίτρινος χρυσός και διαμάντια σε διαφορετικά χρώματα….
-Πρόσφατα, και θερμά συγχαρητήρια γι’ αυτό, κατακτήσατε την απαιτητική αγορά του Παρισιού καθώς οι υπέροχες συλλογές σας θα κοσμούν διάσημες βιτρίνες όπως της ‘Le Bon Marché Rive Gauche’ –του λονδρέζικου DOVER STREET MARKET , του ιστορικό Bergdorf Goodman στη Νέα Υόρκη αλλά και του απόλυτο web stylish destination Net-A-Porter! Πως αντιμετωπίζεται όλη αυτή την επιτυχία?
Η οποιαδήποτε «επιτυχία» για εμένα προσωπικά, είναι απλά μια επιβράβευση της δουλειάς μου. Δεν ήταν ποτέ ο στόχος, ούτε θα γίνει. Αγαπώ να δουλεύω πάνω σε αυτό που έχω σπουδάσει, πάνω σε αυτό που ξέρω, πάνω σε αυτό που με κάνει να αισθάνομαι δημιουργική. Χαίρομαι για την υποδοχή και τα όμορφα λόγια που ακούμε από τους ανθρώπους που μας εμπιστεύονται, χαίρομαι για τις συνεργασίες που έχουμε κάνει όλα αυτά τα χρόνια, χαίρομαι που μπορούμε να κάνουμε τις γυναίκες να αισθάνονται όμορφες, μοναδικές και ανεξάρτητες. Ως εκεί όμως… Στα όνειρα μου ως άνθρωπος ή καλλιτέχνης υπήρχε μόνο η όρεξη για δουλειά και δημιουργία. Η επιτυχία, είναι κάτι σχετικό και σίγουρα όχι το ζητούμενο.

-Πείτε μας ποια γυναίκα θεωρείτε Μούσα και πως νιώθετε όταν βλέπετε να φοράνε τα κομμάτια σας.
Νιώθω όμορφα όταν βλέπω μια γυναίκα να φοράει τα κοσμήματα μας. Νιώθω ότι η «δημιουργία», βρήκε τελικά τον αποδέκτη της… Είναι όπως όταν ζωγραφίσεις έναν πίνακα για δική σου ανάγκη έκφρασης και τελικά τον βλέπεις σε ένα μεγάλο καλογυαλισμένο τοίχο ανθρώπων που τον εκτίμησαν και ένιωσαν κάτι όμορφο βλέποντας τον.Έτσι και με τα κοσμήματα. Δεν έχει σημασία αν η γυναίκα που τα φοράει είναι «επώνυμη» ή μη. Σημασία έχει το συναίσθημα που της δημιουργήθηκε
φορώντας το!!!
-Χτυπάει η καρδιά σας όταν…
Βλέπω τον γιο μου ευτυχισμένο.


-Όταν σχεδιάζετε νιώθετε...
Ελεύθερη…

-Την κορυφαία στιγμή της καριέρα σας αποτελεί…
Ο σχεδιασμός των Μεταλλίων των Ολυμπιακών αγώνων είναι ίσως η μεγαλύτερη τιμή της καριέρας μου τόσο ως καλλιτέχνης όσο και σαν Ελληνίδα. Ήταν τεράστια η χαρά της επιλογής μου, μετά τον διεθνή διαγωνισμό στον όποιον συμμετείχα, και μια μεγάλη στιγμή για εμένα προσωπικά,  όταν μου ανακοινώθηκε ότι στην πρώτη πλευρά του μεταλλίου θα παραμείνει  το δικό μου σχέδιο για όλους τους επόμενους Ολυμπιακούς αγώνες... Την ημέρα όμως αυτή δεν θα τη ξεχάσω ποτέ και για έναν ακόμα λόγο. Μετά την ανακοίνωση της επιλογής του σχεδίου μου, δέχτηκα ένα τηλεφώνημα από το γιατρό μου που μου ανακοίνωσε ότι ήμουν έγκυος στον Νικόλα. Στο παρόν, νιώθω μεγάλη συγκίνηση κάθε φορά που ένας κορυφαίος Ολυμπιονίκης αθλητής φοράει στο λαιμό του το μετάλλιο. Μερικά πράγματα είναι απλώς τόσο μοναδικά, τόσο ανεπανάληπτα και τόσο "μεγάλα" που απλά σε ξεπερνούν...!
Το Instagram είναι για εσάς είναι ένα παράθυρο…
Σε όσα αγαπώ να παρατηρώ και να μοιράζομαι…@elenavotsi
-Πολυτιμότερη συμβουλή που έχετε ακούσει…
«Προχωράμε μπροστά χωρίς φόβο, τολμάμε και δεν αφήνουμε τα εμπόδια να μας αποθαρρύνουν…» Ήμουν τυχερή να έχω δύο γονείς που δεν μου είπαν ποτέ όχι, που με εμπιστεύονταν και που με έκαναν πάντα να νιώθω δυνατή να ακολουθήσω το δρόμο που προσωπικά επιθυμούσα. Τους οφείλω πραγματικά πολλά…
Eυχαριστούμε πολύ την Έλενα Βότση για την αποκλειστική της συνέντευξη με την Athens Voice! Keep all that magic in your designs..! http://www.elenavotsi.com/
Credits: Eros collection, Line and Cyclos!
Instagram:@elforell
http://elforelegantlife.blogspot.gr/